NAJLEPSZE FILMY 2017
Lata poczytności mijają, ale zasady podsumowania roku się nie zmieniają. Jak co roku chodzi o filmy, które spełniają trzy warunki:
• weszły do dystrybucji kinowej w 2017:
(a przecież wiele wspaniałych filmów nie weszło)
• widziałem je
(a przecież wielu wspaniałych filmów nie widziałem)
• moim zdaniem są genialne, bardzo dobre, albo chociaż warte zobaczenia i zapamiętania
(a przecież się nie znam i mogę się mylić)
24 tygodnie
reżyseria: Anne Zohra Berrached
A Ghost Story
reżyseria: David Lowery
American Honey
reżyseria: Andrea Arnold
Captain Fantastic
reżyseria: Matt Ross
Coco
reżyseria: Lee Unkrich
Czerwony żółw
reżyseria: Michael Dudok de Wit
Elle
reżyseria: Paul Verhoeven
Florida Project
reżyseria: Sean Baker
Ghost in the Shell
reżyseria: Rupert Sanders
Gold
reżyseria: Stephen Gaghan
Klient
reżyseria: Asghar Farhadi
Komunia
reżyseria: Anna Zamecka
Lady M.
reżyseria: William Oldroyd
Lego Batman
reżyseria: Chris McKay
Logan Wolverine
reżyseria: James Mangold
Manchester by the Sea
reżyseria: Kenneth Lonergan
Martwe wody
reżyseria: Bruno Dumont
McImperium
reżyseria: John Lee Hancock
Moonlight
reżyseria: Barry Jenkins
Mother!
reżyseria: Darren Aronofsky
Nazywam się Cukinia
reżyseria: Claude Barras
Paddington 2
reżyseria: Paul King
Piękna i Bestia
reżyseria: Bill Condon
Piękny kraj
reżyseria: Francis Lee
Sama przeciw wszystkim
reżyseria: John Madden
Serce z kamienia
reżyseria: Guðmundur Arnar Guðmundsson
Sieranevada
reżyseria: Cristi Puiu
The Square
reżyseria: Ruben Östlund
Toni Erdmann
reżyseria: Maren Ade
Uciekaj!
reżyseria: Jordan Peele
Zabicie świętego jelenia
reżyseria: Yorgos Lanthimos
Polecam też kilka filmów, które może pojawią się w kinach w roku 2018:
120 uderzeń serca
reżyseria: Robin Campillo
20th Century Women
reżyseria: Mike Mills
Dusza i ciało
reżyseria: Ildikó Enyedi
Godzinki
reżyseria: Jeff Baena
Happy End
reżyseria: Michael Haneke
Jeannette. Dzieciństwo Joanny d’Arc
reżyseria: Bruno Dumont
Landline
reżyseria: Gillian Robespierre
Niemiłość
reżyseria: Andriej Zwiagincew
Nigdy cię tu nie było
reżyseria: Lynne Ramsay
Uczciwy człowiek
reżyseria: Mohammad Rasoulof
Zabójcza ziemia
reżyseria: Damien Power
Zanurzeni
reżyseria: Wim Wenders
Jeśli ta analiza czegoś Cię nauczyła, rozważ wsparcie 5 zł:
Zapraszam też do przeczytania innych analiz:
GOTOWI NA WSZYSTKO. EXTERMINATOR
Bohaterowie nie mają celu, ich ustawienie na początku jest niewiarygodne, a opowieść jest pozbawiona konfliktów.
DZIKIE RÓŻE
Przez cały czas wiemy mniej niż bohaterka. Widzimy, że cierpi, coś przeżywa, ale nie wiemy co, ponieważ nie znamy Wielkiej Tajemnicy. Dlatego od początku jesteśmy zdystansowani emocjonalnie, a z czasem również znudzeni.
POWRÓT DO LISTY ANALIZ
GOTOWI NA WSZYSTKO. EXTERMINATOR
Bohaterowie nie mają celu, ich ustawienie na początku jest niewiarygodne, a opowieść jest pozbawiona konfliktów.
DZIKIE RÓŻE
Przez cały czas wiemy mniej niż bohaterka. Widzimy, że cierpi, coś przeżywa, ale nie wiemy co, ponieważ nie znamy Wielkiej Tajemnicy. Dlatego od początku jesteśmy zdystansowani emocjonalnie, a z czasem również znudzeni.
OBSERWUJ
Instagram • Facebook
O MNIE
Artur Wyrzykowski - analityk opowieści. Prowadzę prace scenariuszowe filmów i seriali: od streszczenia ustawiającego konstrukcję opowieści do tekstu gotowego do produkcji. Analizuję scenariusze, gdy producenci nie wiedzą, co dalej, albo gdy trzeba skrócić scenariusz i dopasować go do budżetu. Konsultuję wersje montażowe.
Wkrótce będę robić debiut "To się nie dzieje", który piszę, reżyseruję i produkuję. Ale zdjęcia za troszkę, więc mam jeszcze czas na analizy. Zapraszam: artur@nieskonczone.pl
Na tym poczytnym blogu analizuję polskie filmy i staram się udowodnić, że ich scenariusze są nieskończone. Jeśli moje analizy są dla Ciebie wartościowe, zachęcam do wsparcia: